wtorek, 3 listopada 2015

Naturalna pani domu - Najlepsze sposoby na sprzątanie w domu

| |
Cześć! Dzisiaj znów nietypowo, ponieważ mam Wam do pokazania książkę poświęconą sprzątaniu. Na wstępie powiem, że sprzątanie nie sprawia mi większych problemów, bo czasem lubię zabrać się za porządki. Mam wiele swoich trików, metod sprzątania, ale poszukuję ich dalej by ułatwić sobie codzienną rutynę domową.  Na pewno wiele wartych uwagi podpatrzyłam też i w tej książce.



,,Naturalna Pani Domu" to książka, w której nie znajdziemy przykładów produktów do sprzątania, po które sięgamy w supermarketach, ale... przepisy na nie. W prosty i jasny sposób autor przekazuje nam jak mamy je zrobić, a także daje nam różne wskazówki dotyczące sprzątania.
Pozwolę sobie zdradzić wam jeden przepis, który moim zdaniem jest naprawdę dobry.

Środek usuwający osad z mydła
Ta mieszanka usunie denerwujący osad, który zbiera się na mydelniczkach i stojakach na szczoteczki do zębów. Ocet wywoła reakcję musującą.

  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 krople dowolnego olejku eterycznego
  • ocet

W małej szklance połącz sodę, sól i olejek eteryczny. Dodaj tyle octu, aby powstała z tego pasta. Nałóż na powierzchnię i szoruj wilgotną szmatką lub gąbką. Dobrze spłucz. 

Ja zrobiłam wszystko zgodnie z instrukcją, jednak pominęłam olejek eteryczny, który jak myślę, ma tylko nadać zapachu paście. Wiele przepisów zawiera w składzie właśnie jakiś olejek, jednak myślę, że pominięcie go wiele nie zmieni.
Pokazałam przykładowy przepis, ale jest także wiele innych, które się świetnie sprawdzają.

Książkę wydało Wydawnictwo Vital [KLIK].

Lubicie sprzątać? Wspomagacie się poradnikami? :* 

8 komentarzy:

  1. To zdecydowanie coś dla mnie - sukcesywnie rezygnuję z chemii w domu. Polecam mopa parowego. Od 4 lat nie używam płynów do mycia podłóg :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie sięgam po poradniki, więc ta książka chyba nie jest dla mnie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda :( Bo czasem można się wiele dobrego z nich dowiedzieć :)

      Usuń
  3. Widziałam te porady, ale w innej formie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ma być naturalnie to koniecznie trzeba sięgać po ekologiczne środki czystości. Nie muszą to być takie robione w domu, skuteczne produkty z dobrym składem można kupić w większości sklepów. Jak mam polecać to szukajcie produktów od INCO, na przykład seria Ludwik Ekologiczny I BIOstar.

    OdpowiedzUsuń